Wiosenne prace w ogrodzie

Pamiętam jak byłam jeszcze małą dziewczynką mama pozwalała mi na wygospodarowanie w ogródku małego kawałka ziemi, gdzie mogłam sama posiać maciejkę i groszek. Bardzo lubiłam dbanie o swój ogródek. Teraz, gdy sama jestem mamą też pozwalam swoim dzieciom na uczestniczenie w wiosennych pracach w ogrodzie. Wasze pociechy na pewno będą zadowolone jeśli same wykopią dołek w ziemi gdzie później posadzicie np. pomidory.

Do nas zawitała już wiosna, ostatniej soboty wybraliśmy się całą rodziną do sklepu ogrodniczego i zakupiliśmy kilka sadzonek pomidorów, truskawek i sadzonkę cukinii.

Pomidory dobrze rosną nawet w doniczce, jeśli więc nie macie własnego ogródka możecie posadzić pomidory w doniczce na balkonie. Jeśli zdecydujecie się na uprawę w doniczce polecam zakup odmian pomidorów koktajlowych.

Mając już sadzonki możemy zabierać się do pracy w ogrodzie.

Dzień wcześniej skopałam i zagrabiłam kawełek ogródka, gdzie zaplanowałam, że posadzę sadzonki.

Pokazałam dzieciom gdzie powinny wykopać dołki na pomidory i resztę sadzonek. Wręczyłam dzieciom po metalowej łopatce, którymi łatwiej wykopać dołek. Jeśli nie macie metalowej łopatki, możecie użyć plastikowej. Dzieci zabrały się do pracy:

Po wykopaniu dołków przyszła pora na sadzenie. Zanim dzieci zaczęły sadzić rośliny pokazałam im jak wyciągnąć sadzonkę z doniczki, jak ją trzymać i jak sadzić roślinki.

 Sadzonki już są na swoim miejscu:

Później postanowiliśmy posiać trochę kukurydzy dla naszego Popo (chomik). Jesienią nasze zwierzątko będzie bardzo zadowolone.

Na koniec prac w ogrodzie dostaliśmy nagrodę w postaci salamandry. Oto ona:

Życzę Wam równie udanej zabawy i wspaniałych zbiorów.

Dajcie znać co Wasze dzieci postanowiły posadzić.

Dodaj komentarz